Посилені стійки стабілізатора: конструктивні особливості
За 5 років присутності на ринку стійки стабілізатора ATP пройшли кілька модернізацій конструкції і на сьогоднішній день є оптимальним вибором по співвідношенню ціна/якість. Що ж «посиленого» в стійках стабілізатора АТР, давайте розберемо по порядку.
Шарнір стійки стабілізатора (1) виконаний з високоміцної легованої сталі, а куля збільшений в діаметрі порівняно із звичайними стійками. При кріпленні штанги до корпусу шарнірного наконечника застосовується подвійний зварювальний шов (індукційна зварювання + автоматична аргонова зварка). Завдяки цьому міцність з'єднання на розрив такого з'єднання перевищує міцність на розрив самої штанги.
Вкладиш посиленою стійки стабілізатора (2) також модернізований. Він виготовляється зі спеціального поліаміду (огородження), а склад поліамідної суміші підбирався експериментально, фахівцями, які займаються реставрацією шарнірних вузлів. Капролон володіє високими антифрикційними властивостями і здатний частково відновлювати свою форму після впливу навантажень.
Зносостійкість самого кулі (4) досягається за рахунок поверхневого зміцнення («наклеп») і термічної обробки в процесі обробки. Для зменшення тертя і відповідно меншого зносу вкладиша, поверхню кулі пальця (3) полірується до дзеркального (шорсткість Rz 0,1). Це значно збільшує ресурс шарнірного з'єднання.
Діаметр кулі (5) у звичайних стійках стабілізатора не перевищує 17-18 мм, а стійки стабілізатора АТР в цьому відношенні можуть похвалитися діаметром 20 мм (деякі 22 мм). Таке збільшення діаметру за рахунок більшої площі контакту зменшує питому навантаження на вкладиш. А це в свою чергу підвищує ресурс даного вузла на 10-30%.
Різьба (6) на пальці посиленою стійки стабілізатора виконується накаткою, що значно підвищує міцність самого металу. При цьому різьбова частина піддається вороніння, що знижує корозію металу і забезпечує легкість демонтажу стійки стабілізатора. Самоконтрящиеся гайки (DIN985), які йдуть в комплекті, мають пластиковий стопор, що дозволяє уникнути їх відкручування в процесі експлуатації. Завдяки високій еластичності стопорних кілець вони утримують гайку від розкручування і відіграють роль своєрідного гасителя вібрацій.
Ущільнювальне кільце (7) для посилених стійок стабілізатора ATP виготовляється з пружинної сталі з прямокутним перетином. При цьому внутрішнє кільце виконано з поліуретану (9). Завдяки такому підходу значно знижується ймовірність попадання всередину пильовика бруду і піску, які можуть привести до підвищеного зносу шарнірного з'єднання.
Пильник (8) стійки стабілізатора виготовляється з озоностійкої гуми, а всередину закладається мастило «Агрінол ШРБ4», розроблена для шарнірних з'єднань і відповідна міжнародної класифікації пластичних мастил NLGI 2//К2К40 (DIN 51502).
Такий комплекс удосконалень дозволив отримати ресурс посилених стійок стабілізатора до 130 тис. км. А це в свою чергу дає можливість гарантувати їх безпроблемну роботу на вашому авто довгий час. До речі, гарантія на посилені стійки стабілізатора ATP становить 1 рік або 30 тис. км!
- Як збільшити ресурс стійок стабілізатораРозглянемо основні фактори, які дозволять зберегти довговічність тяг стабілізатора.Як збільшити ресурс стійок стабілізатора
- Як визначити несправність стійки стабілізатора?Поради як визначити необхідність заміни стійки стабілізатора та її несправність.Як визначити несправність стійки стабілізатора?